Naturnatten 5 juni

Välkommen ut i försommarnatten! Njut av nattens ljud och dofter med Naturskyddsföreningens lokalföreningar. Tänk på att endast delta om du är frisk, inte samåka och hålla avstånd till dina medmänniskor.

DALARNA:

5/6 GAGNEF Skäggnäset kl 20, Österfors ICA Gagnefshallen. Naturnatta firar vi i år genom att vandra i området längs älven och Gråda kanal. Området består av lövskog och betesmarker, som tack vare omfattande röjningar och betesdjur blivit en av Gagnefs mest spännande fågellokaler. Kontaktperson: Pelle Florell 070-328 23 83.

5/6 SÄTER Naturnatta. Samling vid Gruvplanen kl 18. Lena Stigsdotter 070-732 42 70

5/6 RÄTTVIK Naturnatta Södra Vålbergets gamla fäbod, nära Bingsjö, dit vi inbjuder grannkretsen, Voxnadalen. Samling i Rättvik kl 18 vid Torget för konvojåkning. 18.45 vid avtaget till Strupen, väg till höger mellan Finnbacka och Bingsjö. Här möter vi också Voxnadalen. Margareta Wikström 070-668 71 46

5/6 ORSA Naturnatten firar vi på Näsudden mellan världsmiljö-dagen 5 juni och nationaldagen 6 juni. Samåkning kl 20.30 från Willys parkering till Fredshammar. Ta med matsäck. Tälta gärna. Kontakt: Birgitta Blomberg Quintino, 076-786 21 50 och Ewa Andersson, 0250-417 21.

5/6 MORA Vi åker till Filiberg i Gopshus, ett av Moras färskaste naturreservat. Samåkning från Kajen i Mora kl 19. Guide Lars Ambrosiusson/Maria Hindemo, Skogsstyrelsen. Lillian Lundin 070-273 91 55