Vad kan du göra?

Du behövs för naturens och miljöns skull. Alla insatser är värdefulla!

I vardagen kan du minska din miljöpåverkan på många sätt. Grön Guide ger dig massor av tips!

Du kan också hjälpa till med aktiva insatser i föreningen. Allt från att sätta upp en affisch, koka kaffe/baka till en träff, sprida budskap via sociala medier och skriva en insändare till att inventera skog, ordna klädbytardagar, sköta en hemsida/FB-grupp, leda en naturguidning eller kontakta en politiker. Ta kontakt med kretsen eller länskansliet om du vill göra en insats.

Bli friluftskompis: https://dalarna.naturskyddsforeningen.se/friluftskompis/

Hitta ut – orientera och få naturinfo: https://dalarna.naturskyddsforeningen.se/hittaut/

Köp böcker: https://dalarna.naturskyddsforeningen.se/bocker-till-salu

Bli medlem!

200 000 människor gör skillnad. Naturskydds-föreningens arbete är viktigt. Vi arbetar för framtiden, för att rädda naturens liv, för att främja människors hälsa och verka för lokala såväl som globala hållbara lösningar på nutidens och framtidens utmaningar. Vi vill bli fler!

Bli medlem här

Miljötips i vardagen!

Ladda din vardag med grönt tänk! Här finns de enklaste tipsen och klokaste råden för dig som vill leva miljösmart. Även som app!

Grön Guide

Välj miljömärkt!

Bra Miljöval (Falken) är Naturskyddsföreningens egna miljömärke.

Bra Miljöval

Välkommen på våra aktiviteter!

Välkommen att delta i alla arrangemang som ordnas av Naturskyddsföreningen: utflykter, föreläsningar, filmvisningar, kurser, nätverksträffar, klädbytardagar och mycket annat. Se även rutan med länsförbundets aktiviteter på startsidan.

Nationella Aktivitetskalendern

Engagera dig i din hjärtefråga

Vill du engagera dig i din hjärtefråga finns nationella nätverk inom klimat, skog, mat & jordbruk, kemikalier, hav och handla miljövänligt. I Dalarna har vi även regionala nätverk för rovdjur och Natursnokarna, vår barn- och familjeverksamhet. Anmäl dig till ett eller flera nätverk via länken nedan eller länskansliet.

Gå med i nationella nätverk

Gör en volontärinsats!

Hjälp till med slåtter, Skogens Dag, Dalarnas Trädgårdsmässa eller klädbytardagar. Bli länsförbundets kassör, webredaktör för en krets eller Natursnoksledare. Kontakta en politiker, skriv en insändare eller sköt en Facebook-sida. Och mycket mera.

Volontärbyrån Sverige

Naturkontakt

Naturskyddsföreningens interna forum finns på www.naturkontakt.se. Här kan du som är medlem beställa material, ställa frågor och diskutera, få tips om aktuella evenemang och utbyta idéer m.m. Du registrerar dig med ditt medlemsnummer som finns på baksidan av tidningen Sveriges Natur.

www.naturkontakt.se