Naturnatten 5 juni

5/6 LEKSAND Lyssna efter nattsångare under Naturnatta! Vi går runt Limsjön för att få njuta av kvällen och nattens ljud. Samling i Norsbro, vid Fågelklubben Leksands klubbstuga kl. 21. Kontakt: Staffan Müller 070-322 23 45. leksand.naturskyddsforeningen.se

5/6 GAGNEF Limsjön Naturnatta firar vi i år genom att vandra runt den fina fågelsjön Limsjön vid Leksands samhälle. Den grusade stigen runt sjön är 7 km. Vi hoppas på en fin försommarkväll med fågelsång av arter vi normalt inte har i Gagnef. Samling ICA Gagnefshallen kl. 20. Kontaktperson: Åke Tidigs 076-824 73 29.

5/6 ORSA Samåkning kl. 20.30 från gamla biblioteket till Näsudden. Ta med matsäck. Kontakt: Birgitta Blomberg Quintino 076-7862150 och Ewa Andersson 0250-41721.

5/6 LUDVIKA Vi samlas på Gammelgårdens parkering i Ludvika kl.19 för att gå runt Marnästjärn och observera fåglar och annat liv. Utrustning: Stövlar eller stadiga skor. Kläder efter väder.  Kontaktperson Monika Utter tel. 0240-375 42