På gång ”Världens längsta blomsteräng”

Nu börjar vi ladda inför vår- och sommarsäsongens arbete med att öka mängden blomrika vägkanter runtom i landet! I april kör projektet en kickoff genom att hålla tre webbinarier för:

De spelas in så om dagen/tiden inte passar finns det möjlighet att ta del av dem i efterhand.

Under våren släpps en webbrapport med fokus på kommuner. Rapporten innehåller massor av matnyttig information och tips för hur kommuner kan jobba med anpassad vägkantsskötsel för att öka blomrikedomen och gynna biologisk mångfald.

Vi uppmärksammar projektet i samband med Biologiska mångfaldens dag 22/5 och firar Fröets dag 30/8 med kretsaktiviteter runt om i landet.

Kontaktperson: Hanna Kovac, projektkoordinator. hanna.kovac@naturskyddsforeningen.se

Läs mer om projektet: https://www.naturskyddsforeningen.se/kampanj/varldens-langsta-blomsterang/  Där finns även inspelade webbinarier.