Biologiska mångfaldens dag

Det här händer i Dalarna 22 maj och dagarna däromkring:

20/5 ORSA Biologiska mångfaldens dag. Vi besöker skogen i Lindängets naturreservat och tittar på lite vanliga mossor och ett par svampar som är rödlistade. Fika medtages. Samling vid Lindängets parkering kl. 10. Guide: Bengt Oldhammer, Kontaktperson: Peter Turander, 076‑671 08 19

21/5 AVESTA Utflykt till Fullsta Naturreservat. Guide: Mats Forslund. Samling vid reservatet kl. 10.

22/5 FALUN Biologiska Mångfaldens Dag. Vi gör en kvällsutflykt till en fin men inte så välkänd fågellokal och lyssnar på fågelsången. Guide: Urban Grenmyr. Samling kl. 18.30 på Posten-parekeringen för samåkning. Ta gärna med fika! Vi beräknar att vara tillbaka i stan igen vid 22-tiden. Eva BH, 070‑681 19 49

22/5 VÄSTERBERGSLAGEN Lupingrävning på Biologiska mångfaldens dag efter cykelbanan från Skuthamn mot Iviken kl. 10-13. Vi utgår från P mitt emot återvinningsstationen vid Hammarbacken. Tag med jordgrep och tag på en skyddsväst! Kontaktperson: Monika Utter, 070‑581 34 60

22/5 VÄSTERBERGSLAGEN Naturvandring på Högberget med Jan-Olof Hermansson kl. 18. Samling vid P vid återvinningsstationen vid Högberget. Kontaktperson: Monika Utter, 070‑581 34 60

Läs mer på Biologiska mångfaldens dag – En dag för att hylla och uppmärksamma våra arter (biomfdag.se)