Hjälp till att stängsla i Söderbärke!

Rovdjursföreningen arbetar flitigt med att hjälpa djurägare med rovdjursstängsling, vilket vi från Naturskyddsföreningen är väldigt glada och tacksamma över. Vi erbjuder våra medlemmar att delta när möjlighet finns.

Helgen 20-21 augusti är det dags i Söderbärke, Smedjebackens kommun, men det blir förmodligen flera helger efter det. Det är ett gammalt Finnhemman från svedjebrukets tid som har haft obruten hävd i generationer, så det är intressanta och extra viktiga marker att jobba med.

Det krävs inte någon tidigare erfarenhet för att delta och djurägaren bjuder på mat och vid behov logi. Låter detta som något för dig? Kontakta Per Axell vid Rovdjursföreningen, per.axell@rovdjur.se eller 076-231 73 35.