Naturnatten 5 juni

5/6 GAGNEF Gråns och Gruvhagen Samling Dalviks kvarn, Djurås kl 20 . Naturnatta firar vi i år genom att vandra ca 4 km i området längs älven norr om Överbacka, Djurås. Området består av lövskog och betesmarker, som alltid lockar sjungande fåglar.

5/6 LEKSAND Vi lyssnar på nattsjungande fåglar vid Limsjön i Leksand. Samling vid fågelklubbens lokal i Norsbro kl 21. Ta med myggstift och varma kläder. Kontakt: Staffan Müller 070 3222345 leksand.naturskyddsforeningen.se Samarrangemang med Leksands fågelklubb.

5/6 MALUNG-SÄLEN Vi lyssnar efter nattskärror och andra nattsångare på Haftahedarna. Samling vid vårdcentralen i Malung kl 21 eller gamla affären i Yttermalung k 21.15. Ta med varma kläder och fika. Bertil 070-3207061

5/6 VANSBRO vid Storbyhagen kl 20. Bengt Ehnström fångar nattflygande insekter i ett lakan. Medtag matsäck, möjlighet att grilla finns. Vägvisare från RV 16 vid Hulåns Idrottsplats i Dala Järna. Info Gunilla Munters 070 3661640

5/6 MORA Fux-Andersknallarna på Solleröskogen. Vandring till en skog där intressanta naturvårdsbränningar gjordes 2017. Samåkning från Kajen i Mora kl 19. Ca en timmes bilresa enkel väg. Matsäck. De som vill övernatta tar med tält/sover under bar himmel. Guide: Lars Ambrosiusson. Lillian 070 2739155

5/6 ORSA Djurvik, Skattungen. Ligger efter vägen mot Torsmo. Samåkning kl 20.30 från Willys P. Matsäck. Kontakt: Birgitta Blomberg Quintino 076 7862150 Ewa Andersson 0250 41721.

5/6 RÄTTVIK Vandring i Ladriket Gärdsjö. Samling vid Torget kl 18 för samåkning. Kontaktperson Teresia Holmberg 070 3000291

5/6 SÄTER kl 18-23. Samling Gruvplan nedgång till Säterdalen kl 18. Vi åker till Källslätten för en guidad tur. Förtäring medtages. Staffan 070-206 40 04