Miljömärkta riksdagskandidater i Dalarna

Knappt 200 kandidater tävlar om de 11 platserna på Dalabänken i riksdagen. Hittills har drygt 50 kandidater gjort Naturskyddsföreningens enkät och 26 av riksdagskandidaterna i Dalarna klarat miljömärkningen (ca 500 i landet). M, C, V och Mp har kandidater i Dalarna som är miljömärkta. Ingen från S, Kd, Fp och Sd har klarat vårt miljötest. Lista miljömärkta riksdagskandidater per 29 aug

Kandidater som vill profilera sig som miljöengagerade politiker kan dra nytta av Naturskyddsföreningens miljömärkning.

Rösta för miljön i september!

Naturskyddsföreningen satsar extra på att få in så många miljövänner som möjligt i höstens tre val. Kampanjen heter #miljörösta och innehåller bl a miljömärkning av riksdagskandidater. Läs mer på www.naturskyddsforeningen.se/val

Se filmen från debatt mellan de olika partierna i Falu kommun samt utfrågning av några av Dalarnas miljömärkta riksdagskandidater. Utfrågare var Mikael Karlsson, tidigare riksordförande i Naturskyddsföreningen. Bilder finns på www.facebook.com/naturskyddsforeningen.dalarna