Digitala upptakter inför Miljövänliga veckan 23 aug-3 sept

Under Miljövänliga Veckan, v 40, inspireras vi att ta hand om våra saker, för att minska konsumtionen av nya prylar, genom att fixa, laga, vårda och låna ut våra ägodelar under parollen Ta vara på det vi har.

I Dalarna och Gävleborg planerade vi att ha en regional upptakt 6 sept men under rådande omständigheter får vi ändra planerna. Häng med på webinarium och få senaste nytt om hur vi svenskar konsumerar prylar. Vi tipsar om aktiviteter man kan ordna under Miljövänliga Veckan. Vi berättar om hur man kan ordna en bytardag, starta en Lånegarderob eller en TaGe-hylla. Om du inte vill vara med på videolänk, så finns telefonmöten.

Upptakter via videolänk
Söndag 23/8  kl 11:00-12:30
Onsdag 26/8  kl 17:30 -19:00
Tisdag 1/9      kl 17:30 -19:00

Upptakter via telefonmöte
Söndag 30/8  kl 11:00-12:30
Torsdag 3/9 kl 14:00-15:30

Anmälan gör du via länken:

Det är möjligt att planerade pryl- och klädbytardagar 3 okt kommer att få sig en törn i höst. Därför täcker vi upp med ytterligare en aktivitet som vi kallar Slutslängt! med anledning av att det slängs på tok för mycket fungerande saker på landets återvinningscentraler. Vi tar fram medborgarförslag, insändare, flyers med mera som kan användas under Miljövänliga Veckan, v 40. Boka gärna in ett besök på er återvinningscentral under den veckan.