Trevlig konferens om biologiskt kulturarv och framtiden

Tomas Ljung föreläste om sin bok ”Vårt levande arv – spår och minnen i landskapet”. Boken handlar om biologiskt kulturarv, d v s som faller mellan stolarna mellan arkeologer, antikvarier och biologer. Naturskyddsföreningen kan bl a bidra till det biologiska kulturarvet genom slåtter, hamling, fortsatt kamp för skogsskydd och lupinbekämpning (slå 2-3 ggr/år och gräv upp rötterna). Och skrubba inte gamla lavar från timmerhus!

Efter lunch föredrog rikskansliets Lisa Silver och riksstyrelsens Salomon Abresparr förslaget till nya verksamhetsriktlinjer ”Framtidsstrategin” och arbetsprocessen. Efter det följde gruppdiskussioner och införande av nya förslag i det digitala verktyget VoteIT. Läs mer och tyck själv på https://riksforeningen.naturkontakt.naturskyddsforeningen.se/remissen-for-verksamhetsriktlinjernaar-oppen/

För att komma in behöver du registrera dig på Naturkontakt. Ha ditt medlemsnummer tillhands. Det finns på baksidan av Sveriges Natur.

Referat kretskonf 19 nov 2017 Rattvik Vart levande arv