Intresseanmälan för skogsinventering

Här anmäler du ditt intresse för att delta i en gemensam insats för att inventera naturvärden i de områden där Skogsstyrelsen tagit ”paus” med att registrera nyckelbiotoper.

Insatsen innefattar korta inventeringskurser under maj-juni (i bland annat Dalarna) och inventeringar av skog under juni – september. Den information vi samlar under sommaren kommer vi att använda för att bevaka avverkningsanmälningar och för politisk påverkan.

– Du behöver inte ha några speciella förkunskaper för att kunna hjälpa till
– Din anmälan är inte bindande utan gör bara att du kommer få information från oss om hur du kan bidra
– Vi behandlar de uppgifter du lämnar i enkäten konfidentiellt och kommer inte att sprida dem

Insatsen för att inventera naturvärden drivs gemensamt av Naturskyddsföreningens länsförbund i Norrbotten, Västerbotten, Jämtland/Härjedalen, Västernorrland och Dalarna och den koordineras via länskansliet i Västerbotten.

Kontaktperson är Natalie Toft på länskansliet i Västerbotten och nås på tel. 076-143 95 44 eller e-post: natalie.toft@naturskyddsforeningen.se

Här anmäler du ditt intresse!