119 mil för klimatet! Orsa 6/6, Mora 7/6

Tre Fältbiolog-tjejer från Östersund cyklar för klimatet, bl a genom Dalarna. http://119milforklimatet.se/

Vi vill belysa hur enormt viktigt vi tycker att det är att vi alla tillsammans jobbar för en hållbar värld. Samtidigt vill vi spela musik och cykla. Därför kommer vi under sju veckor i sommar spela gatumusik, samla in personliga klimatavtal och cykla 119 mil. Projektet genomförs i samarbete med Naturskyddsföreningen, Fältbiologerna och PUSH-Sverige m.fl.

1 juni startade vi från Östersund och räknar med vara framme i Malmö ca 20 juli. Alla som vill får cykla med en bit, avge ett eget klimatlöfte eller spela med oss.

Det vi kallar för klimatavtal kan beskrivas som löften eller mål över vad var och en personligen är beredd att göra för att hjälpa världen i en mer hållbar riktning sammanfattat i en eller några få meningar. Det finns möjlighet att skriva i pappersform för den som träffar oss men det går lika bra att fylla i här på hemsidan. Den sista augusti kommer vi att skicka in dessa till regeringen för att visa att vi är många som står bakom verkligt hållbara beslut.

Håll koll på deras resa på http://119milforklimatet.se/ och https://www.facebook.com/119milforklimatet/?fref=ts

2 thoughts on “119 mil för klimatet! Orsa 6/6, Mora 7/6

1. I stort sett alla svenskar anser sig vara miljövänner.
    När man frågar vad de gör för miljön så är svaret oftast SOPSORTERING. Det tycker de räcker. Till Thailand reser miljövännerna gladeligen. Det gör även miljöcenterns ledare Annie Lööf. Dubbelmoral kallas det.

2. Håller med. Flyget diskuteras alldeles för lite fast det är där en stor klimatpåverkan sker.