Naturnatten 5 juni

Hör inslaget i Radio Dalarna!

5/6 MORA Naturnatten Hykjeberg. Vi vandrar upp på Hykjeberg som ligger på gränsen mellan Mora och Älvdalen och njuter av utsikten. Naturreservatet har just blivit utvidgat. Läs mer på www.moraoutdoor.se Ta med matsäck. Samåkning från Kajen i Mora.kl 21. Kontaktperson Ulf Jernberg 070-176 37 89

5/6 ORSA Naturnatten Samåkning kl 20.30 från gamla biblioteket till Näsudden. Ta med matsäck. Kontakt: Birgitta Blomberg Quintino, 076- 7862150 och Ewa Andersson.

5/6 LEKSAND – Lyssna efter nattsångare under Naturnatta!
Vi går runt Limsjön för att få njuta av kvällen och nattens ljud. Samling i Norsbro, vid Fågelklubben Leksands klubbstuga kl 21. Kontaktperson Staffan Müller 070-322 23 45.

5/6 RÄTTVIK och VOXNADALEN
Naturnatta till Halgonberget. Samling Torget i Rättvik kl 18.00 Guide Rolf Lundkvist. Kontaktperson: Lennart Embro tel. 070-581 26 62

5/6 GAGNEF Gråbuan och Gråthålsreservatet Dalviks kvarn, Djurås kl 20 Alt. samling Jerusalem Mockfjärd 20.15 eller vägskälet mot Gråbuan 20.30. Naturnatta firar vi i år genom att vandra från buan till Gråthålet ca 1 km och återvänder senare på kvällen till Gråbuan. Vi hoppas på en fin försommarkväll med fågelsång i fäbodmiljö.
Kontaktperson: Pelle Florell 0241-61590.

5/6 VANSBRO Samling vid Medborgarhuset i Nås kl. 19.00 för fortsatt resa till Tjärnberget. Kom med och upplev försommarkvällen-natten vid Tjärnbergets naturreservat. Tag med fika och varma kläder. Här finns information om naturreservatet, Tjärnbergets naturreservat. Varmt välkomna till en skön kväll i det fria! Kontaktperson: Bengt Ehnström 070-422 60 03.

5/6 SÄTER Naturnatta på Rösåsen Samling vid Biblioteket kl 19 eller P-plats Rösåsen kl 19.30. Kontaktperson: Lena 0225-505 64, Staffan 070-206 40 04.