Ny skogspolitik!

Knappt 40 engagerade medlemmar samlades i Borlänge för att höra om Naturskyddsföreningens förslag till ny skogspolitik. Riksordföranden Johanna Sandahl berättade bland annat om hur riksstyrelse och kansli jobbar gentemot politikerna.

– Syftet med förslaget är att få till stånd en ny skogspolitik som tar hänsyn till alla skogens alla ekosystemtjänster, där virkesråvara bara utgör en, och att lyfta in skogslagstiftningen i miljöbalken, förklarade Naturskyddsföreningens skogshandläggare Malin Sahlin.

Hon föreläste mycket kunnigt om rapporten Ny vår för skogen och svarade på en massa frågor. Det blev också diskussion hur det lokala skogsarbetet kan kugga i riks arbete.  Läs själva förslaget till ny skogspolitik.

Läs hela minnesant. med bilder.pdf

Foton av Bernt Lindberg finns på https://www.facebook.com/media/set/?set=a.991113444250456.1073741838.163606283667847&type=1