Enkät om snöskoteråkning

Under hösten 2015 genomför Snöskoterrådet, en studie riktad mot snöskoterförare och markägare. Syftet med enkäten är att fånga upp skoteråkares attityder och erfarenheter för att på så sätt utveckla Snöskoterrådets kunskaper på flera viktiga områden.
Genomförandet av studien är ett samarbete mellan Snöskoterrådet, som består av Naturvårdsverket, länsstyrelserna, Trafikverket, Transportstyrelsen, Sametinget, LRF och skoterorganisationer.
– Skoteråkarnas åsikter är viktiga för oss och vårt fortsatta arbete. Vi hoppas att så många som möjligt vill ge tio minuter av sin tid och svara på enkäten. Några av frågorna handlar om attityder kring alkohol, friåkning och framtiden, säger Hannah Brandin, som arbetar med terrängkörningsfrågor på Länsstyrelsen Dalarna.

Den som svarar på enkäten är anonym. Resultaten från studien kommer sedan visas hos medverkande organisationer, media, samt på Nationella Snöskoterrådets hemsida.

Foto: Arne Näsvall/Länsstyrelsen Dalarna
Kontakt:
Hannah Brandin, Tfn: 010-22 503 22
Carina Nordlander, Tfn: 010-22 503 53

Länsstyrelsen är en statlig myndighet som finns nära människorna i varje län. Vi är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Landshövdingen är chef för Länsstyrelsen och har i uppdrag att följa utvecklingen och informera regeringen om länets behov.