Det våras för landsbygden! Rikskonferens i Åre 22-24 maj

Landsbygden är själva ryggraden i vår svenska ekonomi, och bidrar med naturresurser, livsmedel och turistmål som hela landet gynnas av. Samtidigt har många som försörjer sig på t.ex. jordbruk svårt att få ihop det ekonomiskt. Och med en klimatkris som kryper allt närmare – hur ska landsbygden egentligen ha råd att ställa om till hållbart? Går det att leva ett både gott och hållbart liv?

Självklart, säger vi! På vår konferens vill vi bjuda in så många som möjligt till att prata om landsbygdens utmaningar, förutsättningar och framförallt möjligheter, med fokus på miljö- och natur. Vad kan landsbygden erbjuda, vad kan människor på landsbygden kräva, och vad behöver landsbygden för att vara en drivande kraft i omställningen till ett hållbart samhälle?

Förutom en massa intressanta seminarier, workshops och samtal kommer du under hela konferensen kunna gå på en marknad med lokala producenter som visar upp Jämtlands godsaker som mat, hantverk och naturturism.

Så kom dit och umgås, inspireras, fascineras, utvecklas och ha roligt med oss! Konferensen är öppen för alla och gratis! Som värd står Länsförbundet i Jämtland Härjedalen.

Anmälan senast 8 maj.

Läs mer på http://www.naturskyddsforeningen.se/rikskonferens